Thursday, November 1, 2012

Cinta Zaman Luth;


Gelap. Kau sedang meraba cinta yang sedang digomol segelombolan manusia hologram di atas katil empat segi sama. Dengan keadaan hanya bertelanjang bulat dan zakar yang tidak tegang, kau mencari-cari saki-baki cinta yang terpercik keluar di setiap ruang gelap itu.

Celah kangkang. Tidak ada. Lubang belakang. Tidak ada. Tahi suci. Cinta kau sudah ghaib tiba-tiba. Kau fikir mungkin cinta sedang bermain sorok-sorok di dalam ruang najis atau mungkin juga sedang bersembunyi di dalam ruang nafsu di aras kepala lutut.

Manusia hologram tadi masih lagi bergomol sesama sendiri, tanpa mereka sedar cinta sudah ghaib menjadi halimunan. Mereka masih lagi bertimbun-timbunan seperti arca artistik ciptaan iblis. Diantaranya sedang terlentang dengan kedua belah kakinya dibuka seperti rahang gunting. Sodok. Tarik. Pancut. Tahi suci.

Gelap. Kau sedang meraba. Masih tanpa jemu. Tidak ada.

Dengan separuh jiwa kau berundur mengesot secara malar ke ruang tamu dengan zakar yang tidak tegang. Nah! Itu dia cinta kau sedang berdiri menghadap dinding konkrit separuh telanjang. Kau pandang dengan dahi yang berkerut. Kau fikir mungkin cinta malu-malu sebab itulah wajah dan separuh tubuhnya yang telajang itu menghadap ke dinding.

Sedang kau menghampiri dan memeluk cinta dari belakang. Tiba-tiba lantai ruang tamu itu merekah dan terbelah dua. Kau. Cinta. Segombolan manusia hologram di atas katil empat segi sama. Melurut terjunam jatuh ke dalam rekahan yang bercorak geometri. Tahi suci.

Gelap.

No comments: