Sunday, April 29, 2012

Pagi Tadi;


Di atas meja empat segi sama ini, saya sedang menaip. Dengan buku nota kecil dan secangkir kopi tiga dalam satu, di hadapanya ada sebotol mineral seribu lima ratus mililitter.

Jam sepuluh pagi, dan burung sedang menyanyi riang seolah mereka sedang meratip membaca doa untuk tuhan. Fahmi sedang mandi, lama terlalu lama hingga boleh menyebabkan saya mendapat buasir. Sakinah sedang terbaring separuh telanjang dengan bergebar di tengah ruang tamu beralas bantal berpaten kotak-kotak merah putih. Dhil Sukarna di dalam bilik, sedang bermain dengan mimpi-mimpi basah.

Ini adalah dunia pagi hujung minggu saya. Dengan perut yang lapar dan mula bersyair merdu. Saya perlu bertindak cepat, menggetuk pintu otak Fahmi supaya dia cepat-cepat bersiap dan menemani saya berserapan pagi sebelum tengah hari.

No comments: