Tuesday, March 20, 2012

Seratus Empat Puluh Tujuh.


Ini lagu balet yang aku gubah untuk kau. Lagu siulan waktu aku dicekik dan dihimpit barua keluarga kau penuh sarkastik. Kau dengar tak. Aku harap kau dengar walaupun kau sudah terkambus di bawah petala tanah. Aku berharap sangat kau dapat dengar lagu aku ini. Lagu yang aku gubah menggunakan tulang belulang dari rusuk kiri kau.

Sekarang aku benar-benar merindui kau. Sumpah aku tak tipu. Setiap moment yang kau sudah buat aku jadi homosapien kembali. Dengan apa yang telah kau bagi pada aku; segala jiwa dan sebakul raga yang sarat dengan buah-buahan cinta. Aku makan dengan lahap, tanpa kupas kulitnya, bagi aku kulit itu sumber vitamin untuk mengubat rasa rindu yang pahit saat kau menjadi halimunan dan ghaib dari matahari. 

Betapa peritnya menerima sebuah kematian. Dan kau faham perangai aku yang sedikit miring ini. Pisau blades yang aku beli semalam masih tersimpan kemas di ulu hati aku. Bila aku rasa rindu dan jiwa aku mula meraung tak menentu, cepat-cepat aku ketuk dada aku sekuat mungkin. Dan pisau blades yang tertanam itu akan menghiris segala isi perut aku hingga lunyai semuanya. 

Kesakitan ini baru sedikit aku rasa. Tidak setimpal dengan apa yang bakal aku terima bila saat Sangkakala ditiup segenap ruang maya suatu hari nanti.

Lagu ini aku gubah untuk kau. Aku harap kau suka. Dan kau jangan tanya aku, kerna aku terlalu sial dan celaka untuk mendengarnya buat yang ke seratus empat puluh tujuh kali.