Thursday, June 23, 2011

Anarki; Tak Pernah Padam


BUKU: ANARKI DI KUALA LUMPUR
PENULIS: Mohd Jayzuan
TERBITAN: Sang Freud Press
TAHUN: 2011 ( cetakan pertama )
CARA DAPAT: BELI RM20, KLAB Central Market


Apa lagi yang perlu aku cakap tentang buku kecil ini. Kacau-bilau dan porak-peranda. Buku pop Mohd Jayzuan ini layak untuk minda matang yang tegar sahaja.

Anarki di Kuala Lumpur tidak lebih dari penyakit sosial yang bertentangan dengan segala norma sosial budaya masyarakat Malaysia. Ironinya untuk tujuan apa buku ini ditulis. Sebagai hiburan, renungan atau sindiran. Mungkin sebagai wikipedia untuk komuniti punk yang bersifat underground di Malaysia.

Nilai modern realisme dalam Anarki di Kuala Lumpur memang tiada tolak bandingnya, ia sesuatu yang tulen dan gelap. Berhalusinasi dengan sek bebas. Sumbang-mahram. Marijuana. LSD. Heroin. Macam JAIM dan AADK tak pernah buat rush. Pengakhiran cerita yang membawa kepada dosa syirik. Neraka jahanam la tempatnya.

***

Buku ini tidaklah teruk tahap fucking bitch sangat pun. Ada juga diselitkan nilai-nilai moral secara tersirat dan tersurat, tidak semuanya merosakan aqidah. Mohd Jayzuan tahu tugas dia sebagai penulis dan dia tidak mahu dilabel sebagai kultus primitif punk.


Bagaimana masa depan anda?

4 comments:

Anonymous said...

Kultus.. hahaha

-kawan lama-

teKukur Jantan said...

google saja.. senang citer..

Aina Shahirah said...

Wakaka gua bace anarki ni tak putus-putus gelak

teKukur Jantan said...

Hang gelak sebab baca buku Anarki atau Review Anarki aku ni, Aina.. Confused..