Thursday, February 9, 2012

Dosa Semalam;


Semalam bulan mengambang penuh. Langit cerah. Dan perasaan sial itu datang lagi, tapi kali ini benar-benar sialan. Engkau fikir kerja onar ini bukan ketentuan tapi kesialan yang engkau cipta sendiri bersama mahkluk pendosa itu.

Sebenarnya engkau tidak perlu ambil peduli tentang kisah celaka yang keluar dari mulut pendosa itu. Engkau hanya perlu ambil gunting dan cucuk lubang telinga engkau hingga tersembur darah dan kemudian engkau tarik keluar gegendang telinga dan biarkan terjuntai ditepi cuping. Tahi suci.

Dia bukan siapa-siapa. Dia hanya mahkluk pendosa yang wujud disebalik kepercayaan karut engkau. Biar dia mati bersama sumpah seranah dan kesundalan itu.

***

Waktu engkau diatas sofa terlentang terlanjang. Engkau toleh kearah balkoni hujung beranda rumah kawan dia. Lampu kelip-kelap Kuala Lumpur memandang lesu engkau. Dan engkau jadi sugul dan mandom. Engkau rasa inilah sial yang paling celaka pernah engkau buat. Dengan bebanan perasaan yang membunuh dan peluru sesat yang tepat kearah kepala. Sekali lagi engkau tewas atas nama kesesatan. 


No comments: