Friday, January 20, 2012

Terbang tinggi Diawan Biru;


Akhir-akhir ini saya semakin pesimistik . Jalan yang saya lalu dulu sudah hilang arahnya. Saya curi-curi toleh kebelakang, apa yang saya nampak jalan yang selalu saya guna itu semakin mengucup. Tiba-tiba gelap. Saya meraba-raba dalam kebinggungan yang hebat. Melihat dengan matahati yang selama ini saya sendiri tidak pernah ambil peduli. Kemudian saya mula merasa yang saya sudah mati untuk dunia.

Lantas saya londehkan baju dan toreh hujung jari saya hingga berdarah. Kemudian setiap titis darah itu saya tulis doa-doa saya diatas baju lusuh saya itu. Dan saya kibarkan baju lusuh saya  ke atas ; saya kibarkan dengan penuh tenaga yang ada. Biar baju lusuh yang penuh doa itu berkibar dan membawa doa saya terbang naik ke syurga. 


No comments: