Wednesday, September 7, 2011

Cerita Sebenar Kenapa Engkau Tidak Suka Naik Bas Express;


Salji di bulan sembilan. Jalan jadi licin dari utara ke ibu kota. Engkau sekarang sedang mengiggil menahan sejuk beku dalam bas itu. Perjalanan berbaki separuh saja lagi, dan pundi kencing engkau sudah penuh dengan air susu soya yeo's yang berbuih-buih. Dan jubur engkau sarat dengan pau daging mentah.

Bas dua tingkat itu, buat engkau jadi pening dan lumpuh. Setiap kali bergegar engkau pun turut sama bergetar macam orang nazak. Dan di belakang engkau duduk seorang kafir yang sedang ratib membaca mantera dengan kuat dan lantang. Engkau yang pening kepala kerana jengkel berteriak, supaya orang kafir itu berhenti membaca mantera dan menutup mulut celakanya yang jahanam itu.


7 comments:

zeyana husin said...

Tah apa-apa tah huhuhu ....TAM....

Nurarnida Sabrina said...

aku paham. aku paham. Sabaq2

Waqheh said...

hahaaa sekeh je kepala kapiaq tu

hanaahmad said...

dah lama tak naik bas express. takut dah nak naik. wuuuu

Sang Tekukur said...

@Tam

kisah benar ni. percayalah.

Sang Tekukur said...

@Nurarnida Sabrina

terima kasih sbb faham gua.

Sang Tekukur said...

@Waqheh

badan dia besaq sngt.