Saturday, June 2, 2012

Inikah Cinta.


Biar semua orang tahu yang hati aku sedang digilis kontena muatan berat. Biarkan darah dan tulang belulang itu remuk dan berserakkan macam sampah yang kamu dan kamu tak pernah ambil runsing.

Tadi dalam komuter gerabak tengah, aku duduk dengan bersilang beg dibahu. Merenung luar tingkap dengan air mata yang tak henti-henti mengalir macam air pancuran di bilik mandi. Bertapa hidup aku ini terlalu tidak merdeka dari apa yang kamu dan kamu panggil cinta.

Dia yang sudah pergi dan tak akan kembali itu aku tatang bagai minyak yang penuh. Tak pernah aku gantikan dengan yang lain. Walaupun pernah aku cuba dulu, sekali dua. Ya itu sudah cukup buat aku loya hingga ke hari ini. Mereka apa yang kamu dan kamu panggil penganti hati hanyalah si celaka yang sekadar memuaskan nafsu. Dan bila inzal, segalanya berubah menjadi normal. Adakah itu yang kamu dan kamu panggil rindu dendam nestapa.

Kau tak perlu buang masa, hanya perlu geselkan zakar kamu dengan zakar dia di depan cermin besar hingga terluka dicucuk serpihan kaca dari keghairahan kamu dan kamu yang tak pernah puas dan berpenghujung. Sungguh barua haram jadah dengan apa yang kamu dan kamu panggil inikah cinta.

No comments: